Welkom bij de projectenbank

Deze website is een verzamelplek van activiteiten voor studenten van Gildeopleidingen Venray. Leren is doen en wij bieden praktijkgericht onderwijs aan.

Boek te koop bij Roojboek

Leren en dan anders, echt anders.

Eerste druk, juli 2020
2020 de leer-auteurs
ISBN:9789080981300
NUR: 840
Kaft ontwerp en illustratie: Robin Seijkens, Eva van der Wees,
Anja Lucas en Lisan Strijbosch
Uitgever: v.d. Munckhof Venray

Te koop (€13,–) bij:

Roojboek
Schoolstraat 38
5801 BP Venray
0478-728000

winkel@roojboek.nl

Sinterklaas in aantocht

Ook dit jaar komt Sinterklaas en zijn Pieten op bezoek bij alle kinderdagverblijven, scholen, dagcentra en verenigingen. En er is vaak een tekort aan (inval-)pieten, ze hebben het ook zo druk. Daarom de vraag aan onze projectenbank: wie wil er graag Piet spelen? Samen met een groepje? Rood, groen, geel, roetveeg of zwart, iedereen kan meedoen maar er wordt wel verwacht dat je het kinderspel beheerst.

Urgent is de vraag van KDV De Boefjesboot. Zij zijn op zoek naar enkele Pieten die op Woensdagmiddag 27 November Sinterklaas willen begeleiden (ongeveer van 13:00 – 16:00 uur)

Soos Struikheide

Bij de stichting Dichterbij wonen mensen met een verstandelijke beperking. Op de locatie Gennep “Struikheide” zoeken de bewoners naar een soosactiviteit.
Meer info volgt.

Wereld Alzheimer Dag 2020

Samen met de stichting “Venray Dementie Vriendelijk” oplossingen bedenken om Venray dementie vriendelijker te maken. Want in een dementievriendelijke gemeente draait het om het gemakkelijker maken van het dagelijkse leven van mensen met dementie. Een gemeenschap waarin iedereen dementie accepteert: van bakker en buurman tot sportclub en wijkagent. Waarin mensen met dementie blijven functioneren. Een samenleving waarin ze iets mogen vergeten en worden thuisgebracht als ze verdwalen. Waarin ze zo lang mogelijk aan het verenigingsleven kunnen deelnemen.
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) van de Verenigde Naties heeft 21 september uitgeroepen tot Wereld Alzheimer Dag. Op deze dag wordt extra aandacht besteed aan dementie

Silent Disco

Stichting Carlalala organiseert silent-disco middagen bij ouderen met dementie. De vraag is soms zo groot, dat ze nee moet verkopen. Wij hebben vorig jaar enkele middagen “gedraaid” en gaan een eigen disco-set aanschaffen om op projectbasis enkele activiteiten over te nemen.

Disco-avond

Onderzoek samen met enkele mensen met een licht verstandelijke beperking, of een maandelijkse disco-avond of soos haalbaar en uitvoerbaar is. Kan het dan ook daadwerkelijk gerealiseerd worden.

Vóór de zomervakantie is er al een pilot gedraaid en mensen zijn enthousiast. Meer informatie bij Alex van Vliet

FUNTALENT

Funpop is hét openluchtfestival voor mensen met een verstandelijke beperking, maar ook voor hun familie, vrienden en bekenden. Twee dagen feest met veel muziek en veel fun!
Funtalent wordt de talentenshow en we gaan op zoek naar, juist, TALENTEN

Voorleeslunch

In samenwerking met Biblionu Venray/Horst, ouderen laten genieten van verhalen. Het is een voorleesactiviteit met een lunch.

Doelen:

  • Ouderen laten genieten van verhalen, ontspanning bieden
  • herinneringen ophalen
  • ouderen uit het isolement halen
  • ontmoeting tussen ouderen en jongeren stimuleren
  • studenten maken kennis met de doelgroep
  • studenten leren welke middelen ze kunnen inzetten

Uitvoering:
vrijdag 4 oktober 2019

Studentenambassadeurs maken het verschil

Samen bouwen aan een team van medewerkers, studenten, ouders en mensen uit het werkveld die samen aan HILL-onderwijs werken en hier ook troste ambassadeur van zijn. In het huidige ‘HILL-bouwteam’ zitten nu 5 studenten die onze HILL-ambassadeurs zijn, 3 docenten en een externe begeleider. Om dit team te laten groeien en een structurele plek te geven binnen Gilde Opleidingen is er ondersteuning en zijn er middelen nodig. Alleen zo kunnen we het kwalitatief goed HILL-onderwijs in onze opleidingen sterk neerzetten en naar buiten toe uitdragen. De taken van dit team zijn bijvoorbeeld input leveren voor het curriculum, voorlichting geven op andere scholen, studenten mobiliseren en enthousiasmeren om mee te denken over ontwerpvraagstukken en netwerken voor de learning communities.